Jak zlepšit svou plaveckou techniku?

Dobré techniky plavání nelze dosáhnout pouze s brýlemi a čepicí, ale existuje několik užitečných pomůcek, které mohou váš trénink posunout na další úroveň. Budujte sílu, zvyšujte rychlost a zdokonalujte svou techniku ​​přidáním následujících 3 tréninkových pomůcek do své plavecké tašky.

  1. Ploutve

Ploutve vám mohou pomoci zaměřit se na různé části vašeho kopu ve vodě a zároveň zlepšit flexibilitu kotníku. Flexibilita kotníku je klíčová při vytváření správné techniky kopu, proto jsou ploutve základní tréninkovou pomůckou pro všechny plavce, nejen pro začátečníky. Rovněž vám pomohou dosáhnout ideální polohy těla při plavání. Ploutve mohou také pomoci napravit jakékoli křížení nohou, které se může vyskytnout při kopání nohama. Používání ploutví během tréninku vám pomůže posílit nohy a zvýšit rychlost plavání.

Zone3-Accessories-Training-Ergo-Fins-03

  1. Packy

Stejně jako ploutve, i plavecká pádla nebo packy vám pomohou posílit plaveckou techniku. Plavecké pádla na ruce zvyšují odpor vůči vodě a pomáhají při plavání správnému pohybu ruky, čehož výsledek je budování svalů horní části těla, zvýšení rychlosti a zdokonalení techniky. Pokud víte, že jedna z vašich rukou/paží je silnější a pevnější než druhá, můžete použít pádlo na slabší ruce, které vám pomůže vyrovnat sílu, abyste dosáhli stejného výkonu z obou ramen. Po složení pacek/pádel z ruky je vhodné pokračovat v plavání, abyste pocítili rozdíl při záběru a zlepšili tak cit pro záběr.

Zone3-Nov2020-©JamesMitchell-9704 (2)

  1. Plavecký piškot

Slouží k izolaci rukou, abyste se při plavání zaměřili na trénink paží a posílení horní části těla. Plavecká piškot je umístěna mezi nohama, a to buď u stehn, kolen, lýtků nebo kotníků. Plavecká piškot udrží vaše tělo vyvýšené, napodobující ideální polohu těla ve vodě při plavání, a tak nemusíte myslet na správnou techniku ​​nohou. Používání této pomůcky je skvělé pro zlepšení techniky plavání horní části těla a budování síly. Vhodná je kombinace s plaveckými pádly :)